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CES 2004 : THX, Dolby, DTS

12 janvier 2004


Les faiseurs de Multi canal...

On notera que le CES n’est pas que la vitrine des fabricants électroniques mais également celui des sociétés qui font avancer le monde du son Multi canal. A la carte donc THX, Dolby et DTS tenaient également leur stand sur place.
Dolby présentait toute sa gamme de procédés sonores en mettant en évidence et surtout en pratique le son donné par chacun d’eux. En l’occurrence c’est le Dolby Prologic IIx qui était à la fête cette année puisqu’une majorité des constructeurs dévoilaient des machines équipées pour lire ce nouveau format.


Nouveaux intégrés équipés DPIIx

Plus loin mais toujours aussi présent dans nos cœurs la société THX, qui malgré qu’elle se soit fait rachetée par Creative Labs n’en reste pas moins la firme qui a fait (et qui continue à faire) que les produits HC soit à la pointe de technologie et qu’il répondent aux différentes exigences consuméristes. THX qui disposait d’un stand ouvert à tout public (histoire de la société, qu’est ce que le THX ???) dévoilait son nouveau programme de certification THX Games. Ainsi tous les jeux édités par les partenaires de la société (Electronics Arts, EA Sport…) passeront entre les mains des ingénieurs de Sieur Lucas afin de proposer aux gamers des jeux technologiquement plus aboutis.



Pour finir sur le challenger qui monte, DTS qui tenait un stand ou plutôt une pièce dédiée, faisait vibrer le spectateur au son du tout nouveau DVD de démo N°8 ou plutôt au son du gros système JBL prêté pour l’occasion (6 enceintes K2 S9800 et 2 caissons Synthesis S1S-EX).
En complément et pour ne pas être en reste face à la concurrence, DTS annonçait l’upgrade de son format DTS Neo : 6, puisque ce dernier sera désormais capable de maintenir en permanence et sur la totalité des six canaux, une fréquence d’échantillonnage de 96kHz à partir des sources de haute résolution.

Communiqué de presse

DTS
Enhanced Neo:6 Now Compatible With 96kHz Stereo Content

Agoura Hills, CA – January 7, 2004 – DTS (Digital Theater Systems, Inc.) (NASDAQ: DTSI) today introduced an enhanced version of its Neo:6 technology, which can now maintain the high resolution sampling rate in stereo source material. The first receivers to incorporate the enhanced Neo:6 are the Denon AVR5803AKU US (AVCA1SRA Japan/Europe/China,) the Pioneer VSX-59Txi and the Yamaha RX-Z9 US (DSP-Z9 worldwide.) DTS is exhibiting at the 2004 Consumer Electronics Show (CES), January 8-11, in meeting room #N243 in the Las Vegas Convention Center North Hall.

Developed so that consumers can experience the benefits of surround sound via stereo content libraries, DTS Neo:6 provides up to six full-band channels of surround matrix decoding from two-channel content such as CDs, VHS tapes and stereo broadcasts. Usually combined with DTS’ Extended Surround technology, DTS-ES, Neo:6 is also now being made available to car audio manufacturers as a stand-alone technology license.

In addition to 96kHz compatibility, Neo:6 technology benefits include:

Stereo matrix to 5.1 or 6.1: Neo:6 provides up to six full-band channels of matrix decoding from stereo matrix material. Users with 5.1 and 6.1 systems can derive five and six separate channels, respectively, corresponding to the standard home theater speaker layouts. (The “.1” subwoofer channel is generated by bass management in the preamp or receiver.) Extended Surround: Neo:6 provides optimum decoding of Extended Surround matrix soundtracks, and can also generate a back channel from 5.1 material. Natural sound field with precise localization: Neo:6 technology allows various sound elements within a channel or channels to be steered separately and following naturally from the original presentation.
Extended music mode: Neo:6 offers a music mode that expands stereo non-matrix recordings into the five- or six-channel layout and without diminishing the subtlety and integrity of the original stereo recording.
“DTS developed Neo:6 to bring the surround experience to a wider audience,” said Brian Towne, Vice President, Consumer Division at DTS. “We are constantly striving to offer the highest quality surround presentation for all applicable content, which is why DTS believed it was important to add the ability to decode high-resolution stereo material without downgrading the quality.”


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